Головна » Статті » Конференція_2016_05_19-20 » Секція_6_Соціально-гуманітарні науки |
Гінсіровська Ірина викладач Тернопільського національного технічного університету ім. І. Пулюя м. Тернопіль
ПРИНЦИПИ ПІДГОТОВКИ МЕНЕДЖЕРІВ ДО ІННОВАЦІЙНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ТЕХНІЧНИХ ВНЗ
У навчальному процесі концепція підготовки майбутніх фахівців з менеджменту до інноваційної професійної діяльності у вищих технічних навчальних закладах реалізується через дотримання вимог загальнодидактичних та специфічних принципів навчання, що визначають процес реалізації педагогічних законів і обумовлюють вимоги до мети, завдань, змісту, форм, методів і результатів процесу навчання [4, с. 3]. Основою принципів підготовки студентів є вимоги до організації їхньої пізнавальної діяльності. Наслідком реалізації педагогічних вимог, що випливають із дидактичних принципів, є результативне навчання [3, с. 252-253]. В. Буренко стверджує, що одні принципи чітко проявляють свою дію, а інші – є загальним дидактичним фоном, а деякі неможливо реалізувати в конкретній навчальній ситуації [1, с. 23]. Принципи підготовки менеджерів визначаються не тільки власне педагогічними закономірностями, а й психологічними, соціальними, філософськими, управлінськими, гносеологічними тощо. Саме тому при обґрунтуванні принципів підготовки майбутніх керівників до інноваційної професійної діяльності в технічних ВНЗ значна увага приділялася рівню розвитку управлінської науки, праксеологічної науки, педагогічної теорії та практики, основам теорії пізнання, особливостям засвоєння знань тощо. Врахування особливостей навчально-виховного процесу у вищих навчальних закладах, аналіз підходів до обґрунтування системи принципів навчання і виховання, дослідження практики підготовки майбутніх фахівців з менеджменту забезпечили можливість визначити комплекс принципів формування готовності управлінських кадрів до здійснення інноваційної професійної діяльності. Із загальних принципів навчання було обрано найважливіші для підготовки студентів до досліджуваного виду діяльності та виявлено їхні особливості на рівні конкретних правил, рекомендацій щодо досягнення поставлених цілей. Запропонований комплекс дидактичних принципів відповідає послідовності етапів формування готовності до інноваційної професійної діяльності управлінських кадрів: від постановки цілей і завдань до здійснення діагностики та контролю за його результатами. В основу підготовки майбутніх менеджерів до досліджуваного виду діяльності в процесі вивчення професійно спрямованих та педагогічних дисциплін було покладено такі дидактичні принципи:
Система цих принципів сприяє формуванню у студентів знань щодо сутності інновацій, змісту та завдань інноваційної професійної діяльності. Результатом ефективного застосування вищезазначених принципів навчання є готовність фахівців з менеджменту виявляти суб’єктів здатних формувати інноваційні ідеї; будувати дієві механізми мотивування працівників, які займаються інноваційною діяльністю; раціонально розподіляти функції та обов’язки між працівниками, що розробляють та впроваджують у виробництво інноваційні проекти.
Література
| |
Категорія: Секція_6_Соціально-гуманітарні науки | Додав: Admin (18.05.2016) | |
Переглядів: 368 |
Всього коментарів: 0 | |