Головна » Статті » Конференція_2015_10_20-21 » Секція_2_Біологічні науки

ВПЛИВ ДЕЛЬФІНОТЕРАПІЇ НА ПСИХОЕМОЦІЙНИЙ СТАН ДІТЕЙ-АУТИСТІВ

Граматюк Аліса

учениця 10-А класу

Спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 24 з поглибленим вивченням математики, фізики й англійської мови,

Вихованка

КЗ «МАНУ» наукової секції «Медицина»

Спринь Олександр

к.б.н., доцент

 Херсонський державний університет

м. Херсон

 

ВПЛИВ ДЕЛЬФІНОТЕРАПІЇ НА ПСИХОЕМОЦІЙНИЙ СТАН ДІТЕЙ-АУТИСТІВ

 

Аутизм - це порушення розвитку, що проявляється протягом перших років життя дитини як наслідок неврологічного розладу та позначається на функціонуванні мозку. Діти, які страждають на аутизм, відрізняються надмірною самоізоляцією, всепоглинаючою пристрастю до одноманітності, нездатністю переймати загальноприйняті способи поведінки в суспільстві, вступати в контакт або спілкуватися з іншими людьми.

Аутизм - це довічний стан, пов'язаний з порушенням неврологічного розвитку, основною особливістю якого є наступні діагностичні категорії: стійкі труднощі в соціальній взаємодії; стійкі порушення комунікації та наявність стереотипної (повторюваної) поведінки; опір змінам і обмежені інтереси[2,c.25].

Аутизм належить до групи загальних порушень розвитку дитини. Тобто деякі сфери дитячої психіки розвиваються відповідно до її віку, нерідко навіть із випередженням, а деякі - різко уповільнюються. Проте, не дивлячись на труднощі в придбанні навичок спілкування та комунікації, діти з аутизмом часто мають високий рівень інтелекту і володіють унікальними талантами до малювання, музики, математики.

Фахівці всього світу зробили висновок, що для полегшення розвитку моторних навичок та усунення відчуженості і страху у дітей, які страждають аутизмом, з успіхом застосовується анімалотерапія. Дельфіни і коні - одні з найулюбленіших тварин для дітей, і в лікуванні аутизму вони також грають велику роль. Іпотерапія і дельфінотерапія дозволяють отримувати значні результати і поліпшення стану дитини практично відразу ж після заняття. Останні дослідження доводять, що метод дельфінотерапії має кілька виняткових переваг у лікуванні дітей, що страждають аутизмом [1, c. 3].

Дельфінотерапія - стежка до соціальної реабілітації дітей з аутизмом. Дельфіни разюче чуйні і доброзичливі до людей, а їх екзотична краса і грайлива поведінка привертають до себе увагу. Дельфінотерапія при аутизмі сприяє розширенню зони комфорту дитини, навчає її невербальному, тактильному і емоційному контактам, позбавляє від багатьох фобій. Індивідуальна програма ігрових вправ з дельфіном навчає дитину спілкуванню і взаємодії з твариною, розширює її кругозір, орієнтує у просторі, стимулює фізичний і психомовний розвиток. На заняттях з участю психолога і дельфінотерапевта закріплюються позитивні моделі поведінки та спілкування. Дитина вчиться правильно володіти своїм тілом, набуває навичок мови жестів, вчиться самостійності та незалежності. Це допомагає дитині перейти до конструктивних відносин і соціальних контактів поза дельфінарію [5, c. 11].

Заняття з дельфіном активізують роботу мозкових структур і всього організму в цілому, сприяють розвитку сенсомоторики і мовних здібностей аутичних дітей. Курс дельфінотерапії для лікування дітей-аутистів зазвичай складається із 8-10 сеансів, тривалість яких - 1,5 години (20-25 хвилин дитина проводить в басейні з дельфіном, після чого її чекають сеанс масажу і заняття з психологом). Необхідно відзначити, що аутичні діти дуже складно пристосовуються до спілкування з дельфіном, тому результат може бути помітний лише наприкінці курсу занять [3, c. 12].

Ще одним важливим моментом використання дельфінотерапії у лікуванні та реабілітації дітей, що страждають різними формами аутизму, є вплив на організм дитини ультрависоких частот, які випромінюються сонаром дельфіна, та призводять до вироблення ендорфінів (гормону щастя). Ендорфіни сприяють лікуванню аутизму: стимулюють мозкову діяльність, покращують процеси мислення і запам'ятовування, підвищують імунітет. Сеанси дельфінотерапії покращують настрій дитини та її загальний тонус. Терапевтичний ефект від сонара дельфіна істотний бонус цього типу анімалотерапії [4, c. 25].

Ми вважаємо, що дельфінотерапія дає перший сильний поштовх у лікуванні та реабілітації, але з такими дітьми потрібно займатися постійно. Лікарі та фахівці рекомендують поєднувати психологічне та медикаментозне лікування аутизму у дітей з альтернативними методами, до яких ми, безумовно, відносимо дельфінотерапію.

 

Література

  1. Анцупова І.І. Анімалотерапія /  І.І.Анцупова // Журнал Навколо світу. – М. – 2006. – №12. – С. 3-4.
  2. Большая медицинская энциклопедия диагностики. – М.: Эксмо, 2008. – 845 с.
  3. Лукіна Л.Н. Реабілітація аутичних дітей з допомогою дельфінів / Л.Н.Лукіна. – Севастополь: Вид-во Науково-дослідний центр «Державний океанаріум» міністерства оборони України і Національної Академії наук України. – 2000. – 36 с.
  4. Лукина Л.Н. К вопросу о реабилитации детей с синдромом аутизма в динамике процедур дельфинотерапии / Л.Н.Лукина // Медицинская реабилитация, курортология, физиотерапия. – 2001. – №2. – С. 24-27.
  5. Чуприков А.П. Дельфинотерапия. Dolphin assisted therapy / А.П.Чуприков, Н.Ю.Василевская, С.В.Келюшок и др. – Одесса: «Астропринт», 2008. – 40с.
Категорія: Секція_2_Біологічні науки | Додав: Admin (18.10.2015)
Переглядів: 607
Всього коментарів: 0
avatar