Головна » Статті » Конференція_2016_10_20-21 » Секція_5_Економічні науки |
Чухліб Алла к.е.н., доцент, доцент кафедри статистики та економічного аналізу Національний університет біоресурсів і природокористування України, м. Київ
ОСНОВНІ НАПРЯМКИ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПРОДУКЦІЇ ЛЬОНАРСТВА
Льон-довгунець - традиційна технічна культура північно-західних регіонів України. Льон - єдине джерело натурального волокна в Україні, що має широкий спектр використання в текстильній, легкій, меблевій, будівельній, фармацевтичній та інших галузях промисловості. Лляне волокно характеризується цінними прядильними якостями: міцністю на розрив, еластичністю, високою гігроскопічністю. Тканини з льоноволокна відрізняються екологічністю, міцністю, підвищеною теплопровідністю, довговічністю, багатогранністю використання, завдяки чому і надалі будуть користуватися підвищеним попитом. Насіння льону містять 35-40% масла і 25% білкових речовин, незамінні жирні кислоти омега - 3, омега - 6, які ефективно впливають при лікування серцево-судинних захворювань. Протягом багатьох десятиліть ХХ століття в Україні було створено достатній виробничий потенціал для виробництва льону, який забезпечував потреби не тільки зовнішнього, але й внутрішнього ринку в продукції льонарства. Ще в 1990 році Україна посідала друге місце за посівами льону - довгунця серед країн Європи і Азії (16-17%). Валовий збір льняного волокна становив 100 тис. т, або 13-14% від світового. Україна експортувала 60% льоноволокна, з них 20% - в країни Західної Європи, 40% - в країни ближнього зарубіжжя [2]. У 1995 році стався обвальний спад виробництва льонопродукції. Спад виробництва продукції льонарства був обумовлений негативним впливом загальноекономічних проблем, розбалансуванням організаційних та економічних зв'язків між льоносіючими господарствами і підприємствами первинної переробки льону, трудомісткістю продукції, високим ступенем зносу техніки, відсутністю вітчизняного виробництва спеціалізованих машин та обладнання для переробки льонопродукції, відсутністю фінансових ресурсів для розробки і впровадження інноваційних технологій вирощування і переробки льонопродукції, вузькістю сфери використання льонопродукції, відсутністю ринків збуту тощо. Внаслідок відсутності льонопродукції кризова ситуація охопила підприємства первинної переробки сировини і підприємства легкої промисловості. Дослідження конкурентоспроможності продукції льонарства має свої особливості, пов'язані з технологічним ланцюгом виробництва льонопродукції. Зниження ефективності функціонування виробництва на одній з ланок технологічного процесу впливає на зниження якості і, відповідно, конкурентоспроможності льонопродукціі. Конкурентоспроможність льонопродукції - комплексна багатогранна характеристика, яка відображає сукупність властивостей, даних продукції в процесі її виробництва на всіх стадіях льоноіндустріі - від вирощування до реалізації готової продукції з льону, яка забезпечує відмінну від конкуруючої аналогічної продукції ступінь задоволення потреб споживачів, що сприяє ефективній реалізації на ринку продукції льонарства та забезпечує товаровиробників оптимальним рівнем прибутку. Напрямки розвитку льонарства і підвищення конкурентоспроможності льонопродукції повинні ґрунтуватися на принципах пріоритетності галузі, системності, єдності економічних інтересів усіх учасників технологічного процесу виробництва льонопродукції, ефективності. На сьогодні пріоритетними завданнями є:
Реалізація вищезазначених завдань сприятиме досягненню позитивних результатів у підвищенні конкурентоспроможності продукції льонарства України на зовнішньому ринку і забезпеченні внутрішніх потреб у товарах народного споживання.
Литература
| |
Категорія: Секція_5_Економічні науки | Додав: Admin (19.10.2016) | |
Переглядів: 343 |
Всього коментарів: 0 | |