Головна » Статті » Конференція_2016_05_19-20 » Секція_5_Економічні науки |
Нечипорук Ірина курсант Феєр Ірина курсант Науковий керівник: д.е.н., професор Лазебник Л.Л. Університет фіскальної служби України м. Ірпінь
РЕПУТАЦІЯ ТА ІМІДЖ ПІДПРИЄМСТВА В УКРАЇНИ: ЯК ДОДАТИ ПОЗИТИВУ
Підприємство є відкритою системою, яке є дуже чутливим до багатьох факторів зовнішнього середовища. Якщо ж воно дбає і цілеспрямовано формує свою діядьність, працює чи намагається вийти на міжнародні ринки, воно відчуває потребу набути певного іміджу і репутації. Особливо це питання актуально для України та українських підприємств, тому що Україну часто асоціюють як пострадянську країну з високим рівнем тіньової економіки, корупції та непрозорим, закритим бізнесом. Тому, є дуже потрібним набути таких якостей як репутація та імідж для підприємства. Адже ми живемо у час, коли підприємство вважається первинною ланкою економіки, де відбувається поєднання факторів виробництва, а ресурси перетворюються у блага. Таким чином, актуальним є розгляд двостороннього впливу і стратегічного взаємозв'язку у системі «репутація підприємства» і «імідж підприємства». По-перше, щодо іміджу можна сказати, що це позитивний результат довгої спільної праці керівництва і персоналу підприємства. Імідж складається з зовнішнього та внутрішнього образу, який неможливо побачити, але який відчувається і дуже впливає на сприйняття оточуючими. Як свідчить практика, позитивний імідж є сьогодні надзвичайно важливим, часто вирішальним, фактором у забезпеченні ефективного функціонування тих чи інших організацій, та з яким тісно пов’язана і власне репутація підприємства. Термін «репутація підприємства», складається з таких основних компонентів:
Репутація підприємства характеризується якістю ведення бізнесу. До її складу входять ділові та морально-етичні риси менеджменту, номенклатура та якість продукції підприємства, а також її імідж. Загальною властивістю іміджу та репутації є те, що зруйнувати їх можна одним необміркованим вчинком, а ось формування привабливості підприємства для споживачів та партнерів – тривалий процес, який вимагає багато часу та зусиль. За різними оцінками, доля ділової репутації у ринковій вартості підприємств становить 20-25%, досягаючи іноді 80%, а її зниження в середньому навіть на 1% зумовлює падіння ринкової вартості до 3%. Очевидно, що підвищення іміджу та репутації підприємств та організацій позитивно впливає на розвиток підприємницької діяльності в країні, а саме:
Позаяк для досягнення хорошого іміджу та репутації не завжди потрібно застосовувати великі витрати, досить просто, як варіант, срямувати свої зусилля в напрямку благодійності. Поняття «благодійності» має надзвичайно широкий ареал дії. Це і моральний вчинок, і моральні якості благодійника, і моральні відносини між людьми, і соціально справедлива діяльність суспільних груп, і міра більш справедливого стану суспільства в цілому. Благодійні акції представляють одну з форм громадського благодіяння. Вони являють собою вчинки, що відповідають вимогам моральності, що здійснюються свідомо з моральних мотивів в ім'я високих ідеалів, інтересів людини і суспільства. Благодійні акції в моральному сенсі означають собою добро, яке представляє одне з найбільш якостей набуття іміджу та репутації. Підводячи підсумок, зазначимо, що імідж формується на основі емоцій за допомогою реклами, а репутація відображає реальну сутність підприємства, тобто те, що ховається за іміджем. Вона здатна підвищувати привабливість підприємства в очах споживачів, збільшуючи обсяги продажів, а відтак - прибутковість підприємства. Тому для успішного розвитку українським підприємствам необхідним є формування позитивного іміджу і репутації, що здатне приносити додатковий прибуток, та забезпечити конкурентні переваги на ринку.
Література
| |
Категорія: Секція_5_Економічні науки | Додав: Admin (19.05.2016) | |
Переглядів: 989 |
Всього коментарів: 0 | |