Головна » Статті » Конференція_2015_10_20-21 » Секція_5_Економічні науки |
Ярова Богдана аспірантка Національний університет біоресурсів і природокористування України м. Київ
СУЧАСНІ ПРОБЛЕМИ ПРОВЕДЕННЯ НОРМАТИВНОЇ ГРОШОВОЇ ОЦІНКИ ЗЕМЕЛЬ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОГО ПРИЗНАЧЕННЯ
Землі сільськогосподарського призначення у структурі земельного фонду України займають близько 69% [3]. Згідно статті 67 Бюджетного кодексу України, одним із головних джерел надходжень до місцевих бюджетів є податок на майно, що зараховується до відповідних місцевих бюджетів. Тому проведення нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення забезпечать стійкий економічний розвиток держави. Проблемами удосконалення та застосування науково-методичних підходів до нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення присвячено праці багатьох вітчизняних вчених: Дехтяренка Ю. Ф., Кілочка В. М., Лихогруда М. Г., Манцевича Ю. М., Мартина А. Г., Палехи Ю. М., Третяка А. М. та ін. Але багато аспектів досліджуваної проблеми залишаються дискусійними і потребують здійснення більш глибоких наукових досліджень і обґрунтувань. Основні проблеми проведення нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення: 1. Проведена актуалізація показників, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів» за №1185 не дозволила досягти в цілому підвищення об’єктивності показників оцінки; 2. Не передбачено здійснення поділу території України за природними умовами для ведення сільського господарства а лише за адміністративно-територіальним устроєм; 3. Проведення такого виду оцінки здійснюється на основі даних економічної оцінки 1981–1987 років, що призводить до використання необ’єктивних та застарілих економічних показників; 4. Залишається не врахованою реальна динаміка собівартості вирощування сільськогосподарської продукції, що призводить до спотворення землеоціночних показників; 5. Викликають сумніви актуальність коефіцієнту норми рентабельності та терміну капіталізації рентного доходу; 6. Не відповідність строків проведення оцінки; 7. Не передбачена процедура визначення і затвердження нормативів проведення оцінки; 8. Відповідно до «Стратегії сталого розвитку «Україна–2020» планувалося проведення у 2015 році загальнонаціональної нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення з наступним проведенням її переоцінки не рідше ніж один раз на 10 років; розроблення постанови Кабінету Міністрів України про затвердження Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення; затвердження Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення. Але, наразі це лише прописані норми, які і досі не виконані. Проаналізувавши недоліки діючої Методики, приходимо до висновку, що нові методичні підходи повинні вирішувати такі завдання: 1) негайна актуалізація даних; 2) поділ земель у відповідності до природно-сільськогосподарського районування; 3) спрощення доступу до даних шляхом проведення всеохоплюючої оцінки адміністративних районів та надання інформації про оцінку окремої земельної ділянки у формі витягу з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель, визначеної на основі шкал нормативної грошової оцінки агровиробничих груп ґрунтів; 4) використання нормативів диференціального рентного доходу 2012 року, які визначені у розрізі областей України, які були отримані у результаті оцінки фінансово-економічної діяльності сільськогосподарських підприємств за 2008–2011 роки та ставки Національного банку України тощо. Отже, діюча Методика не в повній мірі відповідає чинним нормам діючого законодавства, сучасним економіко-правовим умовам сільськогосподарського землекористування, що унеможливлює нормальне функціонування економічних механізмів.
Література
| |
Категорія: Секція_5_Економічні науки | Додав: Admin (19.10.2015) | |
Переглядів: 1146 |
Всього коментарів: 0 | |