Головна » Статті » Конференція_2015_10_20-21 » Секція_5_Економічні науки

РОЛЬ ІНТЕРНЕТ-ТОРГІВЛІ В СУЧАСНИХ УМОВАХ ГОСПОДАРЮВАННЯ

Громова Тетяна

к.е.н., доцент

Національний університет державної податкової служби України

м. Ірпінь

 

РОЛЬ ІНТЕРНЕТ-ТОРГІВЛІ В СУЧАСНИХ УМОВАХ ГОСПОДАРЮВАННЯ

 

Торгівля, незважаючи на фінансово-економічні підйоми або падіння в країні,  була і залишається однією з найчисельніших галузей економіки за кількістю суб’єктів господарювання та внеском до суми валової доданої вартості. Умови сьогодення (ринкова кон’юнктура, конкуренція, податкове законодавство тощо) передбачають обов’язкове використання інтернет-ресурсу в діяльності будь-якої фірми. Це використання може мати прояв як інформаційного ресурсу так і в наявності власних сайтів. Зручність ринку послуг Інтернету полягає у відсутності територіальних та часових обмежень, а також у широкому масштабуванні.

Інтернет-торгівля являє собою сучасну «он-лайн торговельну мережу» з порівняно нижчими цінами та ширшим асортиментом продукції ніж традиційна (оф-лайн) торгівля. Вона є суттєвим доповненням традиційної торгівлі, але аж ніяк не повним її замінником. Отже, до основних причин стрімкого розвитку інтернет-торгівлі (попиту на її послуги) з точки зору продавця є нижчі затрати як часу так і коштів на утримання інтернет-магазину в порівнянні з традиційним магазином. А саме: непотрібно мати (орендувати) приміщення для продажу товарів (а в більшості випадків і складських приміщень), залучено значно менше персоналу. Для покупця ж вигідною інтернет-торгівля є тим, що ціна товару відносно нижча через менші затрати продавця, відсутність черг та безмежний графік роботи.

Створення інтернет-магазину на WWW-сервері потребує декілька етапів:

Перший крок – створення Web-сайту. Зробити це підприємство може різними способами: розробити самостійно, замовити розробку спеціалізованій організації, придбати готовий проект або орендувати сайт.

Другий крок – розміщення сайту в Інтернеті. Підприємство, як правило, розміщує свій сайт на обладнанні провайдера.

Третій крок – затвердити і зареєструвати доменне ім’я сайту. Порядок реєстрації залежить від вигляду ім’я.

Останній крок – забезпечення роботи зареєстрованого домену [1].

Специфічною особливістю купівлі товару он-лайн, в порівнянні від оф-лайн, є його форма відчуження, тобто передача від одного власника (розпорядника) до іншого та форма платежу. Дана операція залежить від форми доставки товару, яка може відбуватися за допомогою послуг кур’єра, пошти або ж отримання його взагалі без будь-яких послуг доставки. До останнього виду купівлі відноситься придбання таких товарів, як програмне забезпечення, фільми, музика, он-лайн книги, які можна отримати відразу після оплати на сайті продавця. Що ж до форми платежу за товари придбані в інтернет-магазині, то тут слід відзначити такі її форми як он-лайн платіжна система або ж плата за товар під час його фактичного отримання у поштових відділеннях або безпосередньо кур’єру.

Інформаційний інтернет-ресурс допомагає здійснити операції купівлі-продажу в інтернет-магазині зробивши його зручним та загальнодоступним. Причому інтернет-магазин може рекламувати та торгувати товарами не лише тими, що користуються попитом, але й тими, на які попит значно низький тобто нішевими товарами.

Нішеві товари – це товари, що розраховані на спеціалізований попит. Це, наприклад, обладнання для аквалангістів, стоматологічна й поліграфічна техніка, банкомати та дорогі спортивні автомобілі. Конкуренція в ніші невелика, а додана вартість висока, оскільки виробники, зазвичай,  позиціонують товар як якісний і розраховують на особливу премію від покупця за обслуговування його «забаганок».  Завдання нішевого бренду — безкомпромісно задовольнити будь-які специфічні потреби вузького ринкового сегмента, що дає компанії змогу отримувати великі цінові премії і формувати довгострокові партнерські стосунки з покупцями. Товари та послуги, що створюються для ніш, мають якнайточніше відображати індивідуальність потреб її учасників [2].

Використання ІТ-технології сприяє орієнтації на нішеві товари. Саме завдяки ІТ-техологіям відбувається збільшення асортименту товарів, адже нові товари не займають полиць, тут можна запропонувати покупцям набагато більше різних товарів, що призведе до збільшення продажів нішевих товарів та, відповідно, зростання прибутку[3].

Досліджуючи інтренет-торгівлю та порівнюючи її з традиційною зрозумілим є притаманність як одній так і іншій недоліків та переваг. Недоліком інтернет-торгівлі є неможливість фізично доторкнутися товару, відчути запах, оцінити гамму кольору тощо. Хоча ці недоліки в стрімкому розвитку ІТ-технологій поступово будуть мати тенденцію до зменшення.

Отже, інтернет-торгівля активно розвивається, основу якої складає роздрібна торгівля, що орієнтована на значну кількість кінцевого споживача та на прямий маркетинг. Завдяки ІТ-технологіям формується індивідуальний підхід до кожного покупця та налагоджуються партнерські відносини, надається можливість покупцю (затрачаючи мінімум часу) проаналізувати ціновий діапазон необхідного товару, ознайомитися з новинками та відгуками інших покупців.

 

Література

  1. Туржанський В.А. «Облік витрат на створення інтернет-магазину та здійснення торгівельних операцій» [Електронний ресурс] http://diatekc.net/download/webshop-buch.pdf
  2. Стадченко Л.М. «Маркетинг нішевих товарів» [Електронний ресурс] http://www.rusnauka.com/4_SWMN_2010/Economics/58665.doc.htm
  3. Кирилюк М.С. «Ефективне використання WWW-ресурсу в електронній комерції» [Електронний ресурс] http://dspace.nbuv.gov.ua/bitstream/handle/123456789/46175/16-Kiriluk.pdf?sequence=1
Категорія: Секція_5_Економічні науки | Додав: Admin (19.10.2015)
Переглядів: 504
Всього коментарів: 0
avatar