Головна » Статті » Конференція_2014_10_16-17 » Секція 5 Економічні науки |
Бойчук Інна к.е.н., доцент, декан факультету МЕВ Львівська комерційна академія м. Львів
МАРКЕТИНГ В ІНТЕНСИФІКАЦІЇ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВ
Один із напрямів класичного маркетингу – маркетинг на промисловому ринку, який займається вивченням різноманітних сторін діяльності підприємств, організацій та установ на ринку товарів промислового призначення (ТПП). Як вид діяльності у сфері матеріального виробництва та промислових послуг, він спрямований на задоволення потреб підприємств у сировині, матеріалах, комплектуючих виробах, устаткуванні, послугах через процеси обміну, а також на підвищення ефективності виробництва та збуту ТПП шляхом дослідження та задоволення попиту на промислову продукцію та промислові послуги. Концептуальна сутність маркетингу полягає в тому, що він, перш за все, є системою управління виробництвом і реалізацією продукції, орієнтованої на ринок. Тому в основі ухвалення управлінських рішень повинна знаходитись інформація про той ринок, де безпосередньо реалізується товарна продукція. Маркетинг на промисловому ринку доцільно розглядати у двох напрямах. По-перше, якуправлінський маркетинг (тобто «маркетинговий менеджмент»), який формує «образ мислення» в управлінні промисловим (посередницьким) підприємством. Головна його мета полягає в максимально повному врахуванні і задоволенні усіх вимог ринку ТПП та ділових послуг. Для досягнення мети всі функції підприємства (виробнича; комерційна; фінансова; кадрова; наукова та інша) мають бути орієнтовані на виконання комплексу завдань, що відображають цільові установки, стан і перспективи розвитку ринку, а також наявні і потенційні можливості підприємства. Згідно цього будуються організаційна структура і система управління підприємством, розробляється корпоративна філософія, формується корпоративна культура. По-друге, якфункціональний маркетинг, що формує систему діяльності підприємства безпосередньо на ринку. Функціональний маркетинг створює своєрідний «образ дії» певної господарської структури та забезпечує розвиток системи просування і реалізації промислових товарів і послуг. Першочерговою метою маркетингу промислових підприємств виступає задоволення потреб покупця, але не менш важливою є отримання прибутку виробником (продавцем). За умов цивілізованого ринку формується механізм, який обумовлює отримання прибутку через задоволення попиту. Виробник, який прагне збільшити власний прибуток, має стимулювати попит і привести виробничо-збутову програму у відповідність до інтересів своїх клієнтів. У ринкових умовах маркетинг промислового підприємства, як сучасний спосіб господарювання, повинен ґрунтуватися на таких принципах:
Основними завданнями маркетингу промислового підприємства стає:
Виходячи з цих завдань,система маркетингової діяльності підприємства на промисловому ринку включає наступні аспекти інтенсифікації:
Маркетинг на промисловому ринку може мати безліч типів і видів, але у кожному конкретному випадку вибір підприємства залежить від ситуації, що склалася, та очікуваних фірмою результатів. Комплекс маркетингових заходів і дій конкретного підприємства повинен відображати прийняті ним стратегічні та тактичні цільові установки для ведення ринкової діяльності, наприклад: розвивати, збалансовувати, знижувати, формувати, стабілізувати попит на товари і послуги, покращувати їх якість, розширювати асортимент, проводити гнучку цінову політику, зміцнювати власні ринкові позиції тощо.
Література
| |
Категорія: Секція 5 Економічні науки | Додав: Admin (16.10.2014) | |
Переглядів: 411 |
Всього коментарів: 0 | |